skip to Main Content
Utvecklas snabbare med vår erfarenhet och kompetens
Våra kunder har olika behov och varje projekt har sina unika utmaningar.
Under hand har vi hjälpt våra kunder med olika grad av engagemang. Ibland har relationen varat över tid och ibland har projekten kortare tidshorisont. Ungefär som att handla bil, det finns det en modell och ett märke för dig som passar dina behov och för dig dit du vill, på det sätt du vill åka.
Vi har i våra projekt levererat synliga bevis på vår rådgivning som kan innefatta en symbol, en attitydundersökning eller NKI, en websida, en broschyr och ett mera marknadsorienterat sätt att kommunicera och arbeta. Ibland leder vårt engagemang till en exit för ägarna och del i något större.
Men alltofta är det ett större åtagande som omfattar Advisory Board tjänst med strategier och planering till årskampanjer. Eller rentav projektledning och utveckling av verksamhet, en nyetablering av nytt affärsområde, lansering av affärsutvecklad produkt eller tjänst.
Vi har valt ut ett axplock ur vår resväska.

AF Bygg

Snabbväxaren JK Bygg förvärvas av AF Gruppen i Norge och bytte kostym och hade behov av att profilera sig i Göteborg.
Comitus levererade intern och extern undersökning av attityder, definition av kultur, kärnvärden, ledord, payoff och kommunikationsplan, del i ny affärsplan, namnbyteskampanj från JK Bygg till AF Bygg med DR, broschyr, folders, vepor, 3D animation, pressreleaser med byggprojekt gav helsidor i Göteborgsposten m.m.

Sprängkonsult

Sprängkonsult engagerade Comitus för en tillväxtresa. Ett Advisory Board bildades med 2 st erfarna konsulter i Lennart Dahl och Jan Johansson samt en erfaren VD i byggindustrin.

Fokus var att marknadsorientera bolagets tjänster, digital marknadsföring tillsammans med proaktivt säljarbete samt anbudsförfaranden för att och öka beläggningsgrad och öka antal uthyrda mätinstrument för vibrationsmätningar.

Bolagets lönsamhet ökade och bolaget växte organiskt. För att öka tillväxten ytterligare lades strategi för tillväxt och förvärv.

Bolaget uppmärksammades på marknaden och förvärvades av ÅF som integrerade bolaget med sin sektion Infrastruktur.

Primär

Snabbväxaren Primär inom fastighetstjänster finns i hela Sverige.
Comitus har levererat grafisk manual, produktblad, strategier och koncept inom Facilities Management samt fått förtroendet att projektleda och lansera hushållsnära tjänster och senast ett hållbarhets- och CSR projekt för Framtiden.

Sportal

Före TV-kanalerna sett att sportkonsumtion kommer att ske via webb och TV m bla Fotbollskanalen fanns Sportal.
Comitus övertog sportal.se och utvecklade site och verksamhet under perioden 2003- 2006 med bl a FotbollsEM 2004 med TV4, mediasamarbeten Metro och Kanal5 och utvecklade siten med teknik och trafikvolym.

Shell

Shell Consumer Sales valde att utföra en rikskampanj med en ny produkt Shell Thermo Premium som omfattade projektledning, postala utskick, vykort, annonser, säljttävling m.m.
Uppdraget utvecklades till att även lansera Shell Pellets på svenska marknaden med EcoTec.
Comitus hade för ett av Shells dotterbolag lyckats med en konsumentkampanj som gav avslut av 36% och fick förtroendet av Shell förstås.

 

Hanse Sverige

med BohusYachts och Bohuscharter

2015 övertar Bohuscharter och BohusYachts(båda bolag förvärvade av Comitus AB) agenturen för Hanse Yachts i Sverige.

En tillväxtresa där omsättning dubblas 3 år i rad och där nya koncept för båtägande erbjuds marknaden med intäkter från uthyrning då båten normalt ligger stilla under säsong. Samarbete med Hanse återförsäljare i Kroatien leder till koncept Hanse Yachting World – ett investeringsprogram för båtägande. Hanse i Sverige intog snabbt en position av de som sålde flest nya segelbåtar i Sverige.

Midroc Rodoverken

Midroc Rodoverken är ett teknikorienterat industriföretag som är specialister på industristopp på bl a raffinaderier.
Comitus har levererat en intern och extern undersökning av attityder och NKI, åtgärdsplan, utvecklat offertmetodik, uppdaterat Hälsa Miljö och Säkerhetsutbildning, profil för bolaget med pärm, fickfolder och broschyr så bolaget intog ny position och tog marknadsandelar

Algomin

Att profilera trädgårdsgödsel kan man tycka vara skit samma. Bolagets ägare valde tidigt en miljöprofil med ISO14001.
Comitus utförde en attitydundersökning och profilplan och härav blev avund en USP och används av Algomin än i dag.

Fagerdala Worldfoam

Fagerdala Worldfoam är ett producerande företag av foam för flera branscher med dotterbolag i Sverige, Europa och i Kina.
Comitus har levererat en Keyaccountplan, utveckling av säljledning och Nyhetsbrev öf ökad kännedom av Fagerdalas tjänsteroch Unika Selling Points.

Behöver du en anpassad offert för din verksamhet och ditt projekt? Känn dig fri att kontakta oss för ett kostnadsfritt möte.

Back To Top